Yazı Detayı
22 Mart 2016 - Salı 03:18 Bu yazıkez okundu
 
Peygamber Algısı,Tebliğ Ve Da'vet 7.Bölüm
Defteri ETİKA
etıkaıslam@hotmail.com
 
 
 
 

MÜŞRİKLERİN BASKILARI SONUCU İZLENEN YOL :HİCRET (2)
 

"ÖMER’İN MÜSLÜMAN OLUŞUNUN ANLAMI"
Mekke belki inanç boyutlu bir hicreti ilk kez yaşamıştır.Mekkenin eşrafının önemli bir kısmı Müslüman
olmuştu..Müşrikler adeta tutuşmuşlardı ; Muhammed zenginlerimize de el attı , onu nasıl
durduracağız.. diye kara kara düşünüyorlardı Daru Nedve’de..Aslında müşrikler , Mü’minlerin nasıl bir
yapılanma içerisinde olduklarınıçok iyi bilmiyorlardı. Müslümanların bu durumunu GEÇİCİ BİR HEVES
olarak görüyorlardı.Onlar Müslümanların belli bir zaman sonrasında bu hevesten vazgeçip tekrar
Mekke toplum yapısına döneceklerini umud ediyorlardı..

 

Böyle bir umut beklentisi içinde bir de Müslümanlara eziyet edip duruyorlardı ; huzur vermiyorladı
Müslümanlara..Habeşistan’a Hicret yolu görünmüştü ve bu da genellikle varlıklı aileler tarafından
gerçekleşmişti.Mekkenin kabile yönetimine dayalı olması , hassas bir yöntem gerektiriyordu.. Peygamber bu hicreti serbest bıraktı; isteyen gidecekti..Zira henüz NEFES alınabiliyordu Mekke’de..Nerdeyse 3’te 2’si hicret etmişti..Habeşistan Davet için güvenlikli bir yerdi..Orda Emin biri bulunuyordu ; Peygamberin övdüğü hatta kimi rivayete göre cenazesini kıldığı bir Kral bulunuyordu..


Müslümanlar orada esenlikte olmalılardı , orada enerji toplamalılardı ; Medine için..Orada Mekke’ye gözdağı vermek için bulunmalılardı..Biz buradan da hazırlanabiliriz , yeni bir başlangıç için yeni bir üs mesajı.. Müşriklere ‘’bu dava ucuz değildir ; gerekirse evimizi , barkımızı, dünyalıklarımızı, çocuğumuzu,
eşlerimizi, atlarımızı , akrabalarımızı hepsini ama hepsini terk eder bu davaya baş koyarız!!’’ mesajını
verircesine İslam davasının uğrunda her türlü fedekarlık yapılabileceği gerçeğini göstermişlerdi..
Zengin Müslümanlar hicret etmişti ağırlıklı olarak..


Yurdunu terk etmek dile kolay, hele ki zenginlik başına hicret daha da zordur..İman bir kalbe yerleşti mi dünyalıklar o kalbi bağlayamaz ; sadece yaşaması için birer basamak olur.. İman bir ruhu sardı mı zaman ve mekan anlamını o yürekte bulur kendini..İslam bir hayata egemen oldu mu tüm davranışlar ve iyilikler Allaha doğru kanalize olur.. Müslümanların en büyük zenginliği Allah Resulü idi..Onu öldürmeye gelen onda diriliyordu.Onu türlü türlü yok etmenin yollarına girişmişlerdi ; Amcası Ebu Talib’e Resulullah’a karşılık Velid bin Muğire’nin oğlu Ammare’yi teklif etmelerinden tutun,Ebu Cehil’in peygamberi namazdayken taş ile öldürme isteğinden, Ukbe’nin ridası ile peygamberi boğmak istemesi ve Hz Ebubekir’in buna engel olmasından tutun ve en son Daru Nedve’de Peygamberi suikast ile yok etme kararını çıkarmaları ve bunu Ömer bin Hattab’a uygulatma istemlerine varana dek..

 

Türlü türlü planlar düşünen müşrikler elbette boş durmayacaklardı..Zira Mekke’de herkes harıl harıl çalışıyordu , peygamber de boş durmuyordu ama peygamber onlar için Rabbinden güzel temennilerde bulunuyordu .. ONLAR ÖLÜM VE TEHDİT KUSUYORDU..PEYGAMBER SABIR VE MERHAMETİ DİLİYORDU.. Peygamber bu davanın tüm insanlara yayılması için durmadan çalışıyordu. Yakın akrabalarından başlamıştı zaten..Ebu Kubeys Dağında haykırmıştı,Evine çağırmıştı herkesi.Ebu Leheb gibi kimse azgınlık etmemişti. Ebu Leheb gibileri hep üzmüştür Mü’minleri..
 

Toplumun içinde Müslümanları rencide edici davranışlar her daim yapılagelmiştir.Bu Da’vetin handikapıdır. Peygamberin amcası Hamza’nın Müslüman olması ayrı bir motivasyondu Müslümanlar için..Rasululah aslında Mekke toplumunun güçlü ve itibarlı , iradeli ve de akıllı insanlarının Müslüman oluşlarını hep istemiştir ve Onlar katıldıkça müminlerin moral ve motivasyonları daha bir artmıştır.Müslümanların öncü , saygın , çığır açan insanlara ihtiyacı vardı..bunun en güzel örneği Peygamberin iki Ömer’den (Ebu Cehil ve Ömer b.Hattab) birinin Müslüman oluşu için duada bulunması “Allahım, islamı iki Ömer’den biriyle güçlendir”..Peygamberin duasını anlamalıyız..
 

Neden Ömerlere ihtiyaç duymuştur,bu ihtiyacın anlamı nedir. Ömerleri elde etmenin mücadelesini peygamber veriyor da biz neden vermiyoruz..Üstelik o Allah’a dayanmıştı her şeyiyle..Ama buna rağmen Rabbinden diliyordu Ömeri..Çünkü biliyordu ki o Ömer Müslüman olursa aynı kararlıkta olacaktır, aynı çelik iradeye ,aynı hatta daha ileri bir ileri görüşlülüğe sahip olacaktır.. Ve o Ömer çoğu zaman vahiyden daha hızlıydı..Ve o Ömer islamın büyük ve adil bir devlet olabileceğini, yeryüzüne Adaletle şahitlik edileceğinin timsaliydi...Her zaman öncüydü, hikmet sahibiydi..Varlığı bile Müslümanlara bir moraldi..Ömer’in nasıl Müslüman olduğundan ziyade Müslüman olduktan sonra müşrikler üzerinde bıraktığı korku ve dehşeti anlamak yeterli,,Darul Erkam’da bulunan 40 kişi ile Kabe’ye doğru KIYAMa kalkması, bir ÖMER HİDDETİNİN müşriklere nasıl çarptığının göstergesiydi..
 

Her çağa , her topluma Ömer ve Hamzalar gereklidir..Peygamber bunu istemişse, bunu Rabbinden
dilemişse o tip insanların bu dava için ne çok elzem olduğunun bilincine varmamızı istemesindendir..
Peygamber muhakkak ki bize örnektir..Peygamber bir şeyi arzulamışsa rabbinden , biliriz ki tüm çağlar
için anlam taşır o mesaj..

 

(Kaldığımız yerden devam edeceğiz inşallah..)

 

 
 
 
Etiketler: Peygamber, Algısı,Tebliğ, Ve, Da'vet, 7.Bölüm,
Yorumlar
Orjinal İslam Yazarları
Misafir Kalemler
ASR'A DÜŞEN SÖZLER
Vahyin resuller ile beyan edilmesine ragmen hälä cehaleti terketmek istemeyenler, hälä küfürde diretenler elbette iman gibi bir nimetin mahrumu olmaya kendi kendilerini mahkum etmişlerdir!! Allah zalim degildir! Kullardan ise büyük cogunlugu kendine zalimdir..!


HİKMET/HADİS
Abdullah İbnu Amr İbnu'l-As (radıyallahu anh) anlatıyor: "Bir adam: "Ey Allah'ın Resulü benim malım ve bir de çocuğum var. Babam malımı almak istiyor (ne yapayım?)" diye sordu. Resulullah (aleyhissalatü vesselam): "Sen ve malın babana aitsiniz. Şunu bilin ki, evladlarınız kazançlarınızın en temizlerindendir. Öyle ise evladlarınızın kazançlarından yiyin" buyurdu." {Ebu Davud, Büyu' 79, (3530); İbnu Mace, Ticarat 64, (2291)-2292). }


Tarihe Göre Ara
Orjinal İslam Arşivi

dizin

,